Szabadka 2018 - Bortúra a Délvidéken

Szerb borok és ízek harmóniája

Szabadka

Az ötnapos utazás legelső napjának délutánján érkeztünk Szabadkára, ahol a szállás elfoglalása után a partneriskolába mentünk. A két osztály játékos vetélkedő keretében kezdett ismerkedni egymással, illetve bemutatót láthattunk a kinti iskola képzéseiről, az iskola történetéről és a képzési struktúráról. A második napon szakértői előadást hallhattunk egy szerbiai magyar borásztól, aki a legjobb 50 magyar bortermelő között van számon tartva. Előadásában kitért a bortermelés technológiájára, a marketingstratégiára és az értékesítési lehetőségekre. Délután a szabadkai diákok vezetésével városnézésen vettünk részt, jártunk a Városházán, a kilátóban, a Városi Múzeumban, illetve felfedeztük a belvárost. A harmadik nap buszos kirándulásra indultunk a környékbeli borászatokba. Három különböző helyen jártunk, mindenhol előadást hallhattunk a termelt és forgalmazott borokról. A borkészítés technológiájának széles spalettájával ismerkedhettünkmeg, a teljesen hagyományostól kezdve egészen a Franciaországból számítógépen vezérelt folyamatokig. Késő délután felfedeztük a Palicsi-tó környékét. Este betekinthettünk a szabadkai magyar színházi életbe: magyar nyelvű színi előadáson vettünk részt a Szabadkai Népszínház előadásában. A következő nap délelőttjén a hatalmas szabadkai piacra mentünk. A délutáni szabadidőt a két osztály diákjai közösen töltötték. Az ötödik nap reggelén gyors búcsút vettünk a várostól és az új barátoktól.

Budapest

A szabadkai partneriskola diákjai négy napot töltöttek Budapesten. Az első nap, a korai délutáni érkezés után a szabadkai diákok megismerkedtek iskolánk képzéseivel, az iskola épületével, illetve közös sportfoglalkozáson és társasjátékozáson vettek részt a fogadó osztállyal. Mivel a szabadkai iskolának nincs tornaterme, a legnagyobb élményt a hatalmas tornateremben folytatott barátságos röplabdamérkőzés, illetve a mászófal kipróbálása jelentette a vendégeknek. Este diákjaink vezetésével buszos városnézésre indultak, hogy megcsodálják a kivilágított Budapestet. A második nap Visegrádra és Szentendrére kirándultunk, a települések bemutatását diákjaink végezték. A közös pizzázás után délután szakértői előadáson vettünk részt az iskolában a magyarországi bortermelésről, a különböző borvidékek borainak sajátosságairól. Este a vendégek kérésére 3D-s mozielőadásra mentünk. A harmadik nap délelőttjén a BKK menetrendszerinti hajójával a csoport a Dunáról csodálhatta meg a várost. A kikötőből utunk a Zwack Múzeumba vezetett, ahol a diákok vezetett múzeumi foglalkozáson vettek részt. A délutánt az iskolában töltöttük, a borkóstolás szempontjairól hallhattunk előadást. Utána a diákok a közös termék összeállításán dolgoztak. Később, már a másnapi búcsúra készülve sportversenyek és vetélkedők zajlottak a két iskola diákjai között. A negyedik nap délelőttjén elbúcsúztunk vendégeinktől, akiknek láthatóan ugyanolyan felejthetetlen élményt jelentett a budapesti utazás, mint amilyen számunkra a szabadkai kirándulás volt.

Elérhetőségeink

Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum
Varga István Kereskedelmi, Közgazdasági
Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája

Cím: 1039 Budapest, Hatvany Lajos u. 7.